Ajša Svetlin – Jaz ustvarjam glasbo
V juliju 2015 je izšel ustvarjalni zvezek za kitariste in ustvarjalce začetnike. Ima 102 strani in priloženo 150-minutno zgoščenko. Napisan je v obliki delovnega zvezka in delno učbenika. Naslov zvezka je: JAZ USTVARJAM GLASBO: SKLADAM, IMPROVIZIRAM, UGLASBIM PESEM. Vanj lahko otroci vpisujejo svoje glasbene stvaritve ali improvizirajo ob posnetkih na zgoščenki. Podani so tudi napotki za ustvarjanje, ki so le nakazane smernice – kako začeti ustvarjati in potem najti svoj način – vsakemu otroku ljubi način. Namen ustvarjalnega zvezka je prikazati različne načine, kako prebujati lastno ustvarjalnost in ustvarjalnost otrok (kako uglasbiti pesem, ustvarjati skladbe, improvizirati v različnih ritmih in zvrsteh, hkrati pa osmisliti teorijo glasbe in jo prenesti v prakso.
Nekateri otroci najraje improvizirajo, nekateri pa raje uglasbijo pesem ali napišejo svojo skladbo. Zvezek je namenjem ustvarjalcem začetnikom – z nekaj prilagoditvami tudi za druge instrumente (flavto, klavir …).
Na zadnji strani zvezka je malo natančnejši opis vsebine in namena zvezka, ki ga citiram spodaj.
»Ustvarjalni zvezek je nastal kot ˝otrok˝ priročnika Viva creativa za ustvarjalno poučevanje kitare, z namenom, da teorijo podpre s prakso; oziroma spodbudi h glasbenemu ustvarjanju tako kitariste kot tudi ostale instrumentaliste, vzgojitelje, učitelje … ter k iskanju novih načinov prebujanja glasbene ustvarjalnosti že ˝od malih nog˝.«
Na nastanek ustvarjalnega zvezka je vplivala ideja: »Naj vsak piše in ustvarja svoj učbenik skladb, improvizacij, uglasbenih pesmi!«; z ali brez notnega zapisovanja, in tako razvija svojo ustvarjalnost, se uči in spoznava z glasbo na slušni in ustvarjalni način v skladu s svojo rastjo in željami.
Namen ustvarjalnega zvezka je prikazati različne načine, kako prebujati lastno ustvarjalnost in ustvarjalnost otrok (kako uglasbiti pesem, ustvarjati skladbe, improvizirati v različnih ritmih in zvrsteh: mambo, bossa nova, valček, bluegrass …), hkrati pa osmisliti teorijo glasbe in jo prenesti v prakso.